Hur gör man för att tycka om sig själv? ...

.. Jag blir nästan ledsen när jag tänker på hur många som inte tycker om sig själva. Det är hemskt. Jag är nöjd med mig själv och har nog inget specielt att klaga på. Men det finns ju vissa som inte är nöjda med sig själva, men det går alltid att ändra på det dåliga och få det till något bra. Det handlar bara om att hitta sig själv, och att ta reda på vad som är sant och vad som är falskt. De jag menar är att vi alla har en "röst" inuti våra huvuden som säger det ena och de andra om oss, om andra och om hela livet. Kortfattat om allt som vi upplever. Den rösten är våra tankar. Och våra tankar är vad som kommenterar allt och säger till oss vad som ska vara eller vad som borde vara. De är rösten inuti oss som får oss att må bra och dåligt. Men man kan faktiskt göra något åt det. Det handlar bara om att ta kontroll över sina tankar och börja förstå vad vi säger till oss själva. Att döma sig själv med hjälp av våra tankar får oss att tänka negativt. Skirv ner på ett papper, bra saker om dig själv och läs det. Det får oss att se allt som vi faktiskt tycker om oss själva. Man måste börja någonstanns, så alla som är obekväma i sig själva, börja ta kontroll över era egna tankar innan dom tar kontoll över er.

Kärlek från Saga


Kommentarer
Postat av: ema

du är bäst

2009-04-24 @ 17:02:44
URL: http://obstinate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0